Pages

16 February 2013

Panas hati

  Geram rasa hati ini,semalam menguruskan hal aku..ini lah akibat jika jika duduk di Taman yang tiada penduduk melayu..malah semangat kejiranan sekarang semakin berkurang ..Aku dah stay situ dekat 10 tahun siapa pengurusi Taman  pon aku tak kenal..
  Klw mintak tolong orang ssh sgt semua nak mintak upah nak hulur duit baru nak tolong..Bila telephone dengan org tak kenal pon diaowg layan tak layan shj..Siap nak kena buat temu janji klw nak jumpa diaorg..Apalah nasib aku sabar shj lah...Dulu nak sgt dok kws cina sbb cina nie wat hal msing2 diaorg nie jenis tak campur org (pandangan aku dulu) lepas dah tinggal sana rupanya sama shj diaorg nie mcm org kita mengumpat jugak..
   Pandangan aku pada org melayu ni selalu bze body setiap pergerakan kita nak kena inform dengan dia dah mcm puchcard lah pula..Yelah kita nak p jemur kain pon dia tanya tengah buat apa sedangkan dh nampak kita tgh buat apa kan..hehehehe
  Ada pula yang Follow kita beli apa yang kita beli nak berlawan lawan beli perabot rumah..Walaupun diluar kemampuan dia sampai ada yang snggup pijam bank dan pijam duit org..Pas bila dah tak boleh bayar baru pandan muka dia..Kan dah kena tarik balik barang2 to..Ini lah org melayu kita bkn nak mengutuk tapi segelintir mereka mmg mcm to..
  Tapi tak campur pow ssh gak lagi2 klw melibatkan kematian ahli keluarga akot nak suruh cina to yang sembayangkan jenazah dan kebumikan ..Macam my Mom say " campak jew dalam sungai tak ada org nak sembayang kan " memacam kan ..
  Apa2 lepas ini aku nak cari rumah perumahan yang 1 Malaysia ( Melayu,India dan Cina ) semua ada..

No comments:

Post a Comment